Co to jest Adwords ?

Co to są reklamy AdWords?

AdWords to system reklamowy, z którego korzystają wielkie przedsiębiorstwa oraz jednoosobowe firmy z całego świata. Korzystając z tego prostego systemu AdWords, można znaleźć się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce Google oraz reklamować się na stronach partnerów AdWords. Innymi słowy, jest najprostszy sposób na zaistnienie firmy w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. Każda firma może skorzystać z AdWords, niezależnie czy prowadzi sklep online, stacjonarny czy salon fryzjerski lub portal informacyjny.

Jak to działa?

Aby skorzystać z tego systemu reklamowego, należy założyć konto na stronie Google AdWords. Następnie za pośrednictwem bardzo prostego narzędzia tworzy się kampanię reklamową. Najpierw ustala się dzienny budżet, jaki pragnie się przekazać na reklamę. Oczywiście płaci się tylko za kliknięcie w reklamę. Tutaj należy pamiętać, że im więcej przeznaczy się na reklamę, tym większy będzie jej zasięg i liczba potencjalnych klientów również będzie większa. W tym miejscu wybiera się słowa kluczowe, czyli takie, które po wpisaniu przez użytkownika w wyszukiwarkę, wyświetlą reklamę do strony firmy. Wybranie lokalizacji ma wielkie znaczenie, ponieważ, kiedy firma prowadzona jest lokalnie, to nie ma sensu, aby reklama wyświetlała się w całej Polsce. Kolejnym krokiem jest ustalenie stawki za kliknięcie reklamę. W zasadzie nie powinna być mniejsza niż 30 groszy. Ostatnią rzeczą, którą trzeba zrobić, jest napisanie tekstu reklamowego, który nie może być dłuższy niż 90 znaków. Zostaje tylko zatwierdzić i zapłacić. Po akceptacji Google, reklama będzie się wyświetlać w wyszukiwarce.

Zalety korzystania z AdWords

Największą zaletą korzystania z Adwords jest szybkie dotarcie do klientów. Korzystając z AdWords, nie trzeba tracić czasu na długie i żmudne pozycjonowanie. Każdy ustala indywidualny budżet, jaki chce przeznaczyć na reklamy. Koszty reklam mogą wynieść tylko 100 zł miesięcznie. Google AdWords udostępnia statystyki reklam, dzięki czemu można określić na ile reklama jest skuteczna i czy nie trzeba zmienić słowa kluczowego, pod którym się wyświetla oraz jaki ma zasięg. Reklamy bardzo dobrze wyświetlają się również w telefonach czy tabletach, co zwiększa grono odbiorców.

Inne wpisy