Google Zakupy
Google zakupy to kolejna propozycja od amerykańskiego giganta, który posłużyć ma zarówno klientom, jak i sprzedawcom – chcącym zareklamować swoje produkty. Dlaczego warto z niego korzystać i czym tak naprawdę jest? Google Merchant, która w Polsce ruszyła w roku 2013, to swoiste skrzyżowanie AdWords z produktową wyszukiwarką. Dzięki umieszczeniu produktów w Google shopping – czyli skonstruowaniu kampanii – w ramach wybranych słów kluczowych, będą się one pojawiać przed wynikami wyszukiwania organicznego wraz ze zdjęciami, ceną, a także aktywnym linkiem, który po kliknięciu przeniesie użytkownika do Twojej strony internetowej w celu bliższego zapoznania się z nim i ostatecznie również jego kupna.
Jak to działa?
Dzięki Google shopping internauta ma również możliwość szybkiego porównania proponowanych produktów i dobrania – na podstawie wizualnej oraz cenowej – tego, który wydaje się mu najbardziej atrakcyjny. Wśród przedsiębiorców pojawiają się niepokojące głosy, że dzięki szybkiej możliwości zweryfikowania cen podobnych produktów w kilku sklepach, użytkownik wybierz ten najtańszy, co rodzi obawy o niezdrowe zaniżenie cen i tym samym pogorszenie rynku. Jednak dla współczesnego konsumenta – pomimo, że cena jest oczywiście ważnym czynnikiem – nie jest ona najważniejsza. Stopniowo ważne również staje się przede wszystkim jakość i trwałość produktu.
Dla sklepów internetowych
Google merchant to z pewnością idealna propozycja na reklamę dla przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe. Już w AdWords sprzedawcy mieli możliwość tworzenia kampanii pod indywidualne produkty, jednak Google zakupy prezentuje zupełnie nową jakość. Chodzi oczywiście o oryginalne zdjęcia produktów – które bez najmniejszych wątpliwości – przyciągają wzrok klienta, a także możliwość zobaczenia ceny. W przypadku, gdy użytkownik kliknie na Twój link, procent konwersji jest zazwyczaj znacznie wyższy niż w przypadku zwykłej reklamy.