Poznaj 5 strategii SEO, które pomogą Twojej firmie odnieść sukces

Elementy pozycjonowania

1. Musisz istnieć w sieci

Żyjemy w czasach, w których wiele osób decyduje się na założenie własnego biznesu. Według Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej o 10 lat panuje w Polsce wyjątkowy wzrost rejestracji nowych spółek, którego szczyt przypada na rok 2016. Obecnie w naszym kraju rejestrowanych jest około 30 000 nowych firm miesięcznie.

Taka ilość przekłada się na sporą konkurencyjność, i to w każdej dziedzinie. W tej sytuacji od świadczenia usług dobrej jakości ważniejsze jest skuteczne i szybkie dotarcie do możliwych przyszłych klientów. Oczywiście, świadczenie usług na wysokim poziomie też jest bardzo istotne – ale co z tego, że takie właśnie usługi oferuje Twoja firma, jeżeli nikt nie wie o jej istnieniu? Dla osiągnięcia sukcesu na rynku, pomimo dbania o jakość, kwestią kluczową jest reklama.

W czasach technologii i Internetu każda szanująca się firma, by zostać zauważoną, powinna zadbać o swoją stronę internetową i widoczność w sieci. Wyświetlanie się w wyszukiwarce internetowej w odpowiedzi na zapytanie potencjalnych klientów jest jedną z rozstrzygających kwestii co do przyszłości Twojego biznesu.

Jak zaistnieć w sieci lub poprawić swoje pozycje, o ile już mamy stronę? Temat jest dosyć rozległy i wymagający, ale znajdziesz tutaj kilka porad dotyczących SEO, które choć mogą się wydawać oczywiste i podstawowe, często są zaniedbywane przez przedsiębiorców. Wprowadzenie zmian i poprawa strony pod kątem tych kwestii może znacząco poprawić widoczność strony w wyszukiwarce i zwiększyć jej wyniki.

2. Zadbaj o słowa kluczowe

Poprawny dobór słów kluczowych jest podstawą sukcesu. Warto określić, jakie słowa są odpowiednie dla Twojej firmy i branży, w której działasz, oraz sprawdzić słowa, na które  pozycjonują się firmy konkurencyjne. Zbadaj potencjalnych klientów – w jaki sposób szukają potrzebnych im usług? Czasem drobna zmiana w słowie lub użycie synonimu prowadzi do większej ilości wyszukiwań, a co za tym idzie – do dotarcia do szerszego grona odbiorców. Nie należy zaniedbywać innych sposobów wyszukiwania, które oferuje obecna technologia, jak na przykład wyszukiwanie głosowe.

Dobór słów kluczowych lub ich zmiany mają bezpośredni wpływ na treść. Treść z kolei jest bardzo ważnym aspektem i to od jej jakości w dużej mierze zależy, czy osiągniemy sukces. Z jednej strony należy zadbać o to, by treść była „zrozumiała” dla wyszukiwarki. Dopilnuj, by umieszczane na Twojej stronie treści były wysokiej jakości, oryginalne i tematycznie zgodne z Twoją branżą. Zawrzyj w niej wybrane słowa kluczowe oraz zwróć uwagę na użycie nagłówków. Z drugiej strony, treść powinna być ciekawa dla użytkowników. Należy zadbać o przejrzystość umieszczanych informacji oraz o to, by były wciągające, nowatorskie i zróżnicowane. Warto prowadzić jakościowy blog lub fanpage, gdzie można dzielić się nowinkami z klientami. Działanie na płaszczyźnie mediów społecznościowych pozytywnie wpływa na wizerunek firmy i również pomoże dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów. Warto też  zadbać o atrakcyjne i estetyczne przedstawienie treści, czy wzbogacenie ich o obrazki i filmy video.

Słowa Kluczowe SEO - COCOZ

3. Bądź widoczny w Mapach Google i wyszukiwaniu lokalnym

Spora część firm świadczy swoje usługi lub sprzedaje towary tylko lokalnie. W wielu branżach klienci również wolą zwrócić się właśnie do lokalnych usługodawców, dlatego warto postarać się, by byli w stanie dotrzeć do naszej firmy. W tej kwestii przydatne będzie założenie wizytówki swojej firmy na Google Maps i uzupełnienie jej prawdziwymi, dokładnymi danymi, takimi jak: adres, telefon kontaktowy, godziny otwarcia. Skorzystaj również z możliwości, które oferuje Twój Biznes w Google+. Warto też dodać swoją firmę do regionalnych katalogów; dzięki temu firma pojawi się na mapach i w wyszukiwaniach lokalnych. Bardzo wiele możemy także zyskać poprzez lokalne pozycjonowanie stron – często to właśnie ten rodzaj pozycjonowania okazuje się być najbardziej efektywny.

4. Twoja strona www musi być czytelna i prosta w nawigacji

Oczywiście, wspomniane wyżej kwestie to nie wszystko. Warto zwrócić uwagę na bardziej techniczne zagadnienia, czyli na tę całą resztę, która nie jest związana z treścią.

Od czego zacząć? Zwróć uwagę na swoją stronę – czy ma przejrzystą strukturę, czy się indeksuje, czy prowadzące do niej linki są dobrej jakości, czy szybko się ładuje… Jest wiele kwestii, pod kątem których  można zoptymalizować stronę.

Jeżeli chodzi o szybkość ładowania warto przyjrzeć się narzędziu GTMetrix, które sprawdzi czas wczytywania się witryny oraz w sposób przejrzysty prezentuje szczegółowe informacje o tym, co możemy poprawić. Czas ładowania przekraczający 2 sekundy, jest uważany za niekorzystny – użytkownicy nie chcą tak długo czekać na otwarcie strony i po prostu pójdą do konkurencji, lub stracą zaufanie do firmy, która nie może poradzić sobie z problemami na własnej witrynie internetowej. Często zwykła pozornie czynność, jak kompresja obrazków, zauważalnie poprawia tę sytuację. Zoptymalizowanie serwera, JavaScript, używanie cache czy przeniesienie stylów z kodu źródłowego do zewnętrznych, osobnych plików również poprawia sytuację. Warto również rozważyć opcję wprowadzenia certyfikatu SSL na stronę – zwiększa on zaufanie zarówno przeglądarki, jak i klientów.

Ważną kwestią jest responsywność strony. Coraz więcej osób do korzystania z Internetu używa smartphonów, tabletów czy innych urządzeń mobilnych. Bardzo ważne jest zadbanie, by nasza strona wyświetlała się na wszystkich urządzeniach, a jej wygląd, pomimo zmiany formatu, był nadal przejrzysty, wygodny i intuicyjny w obsłudze.

5. Wprowadź optymalizację pod kątem pozycjonowania stron

Pozycjonowanie stron internetowych i dbałość o dobry wizerunek firmy w wirtualnej przestrzeni jest kluczowym czynnikiem, jeśli starasz się o pozyskanie nowych klientów i sukces firmy. Problem polega na tym, że taka optymalizacja wymaga czasu, który przedsiębiorcy wolą poświęcać bezpośredniej rozbudowie biznesu oraz  jego utrzymywaniu. Z reguły brakuje czasu i sił, by sukcesywnie zajmować się takimi rzeczami jak pozycjonowanie stron. Poza tym dla kogoś, kto nigdy wcześniej nie miał z nim do czynienia, zrobienie i wdrożenie optymalizacji od zera może być zbyt wymagające czy skomplikowane. Temat ten jest dosyć rozległy, a wdrożenie zmian w niepoprawny sposób przyniesie zdecydowanie więcej strat. W takim wypadku zwrócenie się do profesjonalnego specjalisty SEO jest jedynym rozwiązaniem, które zaoszczędzi czas i nerwy.