Pozycjonowanie Longtail
Żeby zrozumieć czym tak naprawdę jest tak zwany długi ogon, trzeba zrozumieć istotę konkurencyjności frazy. Istnieją na przykład takie frazy, które w pozycjonowaniu są wykorzystywane bardzo często. Jeśli na przykład prowadzimy sklep internetowy, bardzo trudno będzie nam pozycjonować go pod często wprowadzane frazy (np. rowery). Są one po prostu zbyt często używane, co nie gwarantuje zdobycia miejsca w top3 nawet przez pierwszy rok działania kampanii.
Sprawa wygląda zupełnie inaczej, jeśli mówimy o frazach charakteryzujących się niską konkurencyjnością. Jeśli nazwa naszego produktu będzie zawierać się w kilku rzadko spotykanych słowach, będzie ona doskonałym przykładem tak frazy o niskiej konkurencyjności. Po prostu istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że ktoś w oparciu o taką wieloczłonową frazę będzie pozycjonował stronę.
Działania SEO
Pozycjonowanie na długi ogon sprawdza się tam, gdzie mamy do czynienia z witryną oferującą produkty lub usługi. Jeśli prowadzimy sklep, na którym sprzedajemy np. rowery, ciężko na początku nam będzie pozycjonować się pod frazę „rower”, ale pod frazę konkretnego modelu już możemy mniejszym nakładem pracy pozyskać wartościowego użytkownika „Kellys Rower Kite 12”.
Cechy charakterystyczne pozycjonowania longtail to:
1. Niska konkurencyjność – pozycjonowanie pod mało popularne, długie frazy daje lepsze efekty, niż pozycjonowanie w oparciu o frazy bardzo popularne i wykorzystywane przez setki a nawet tysiące stron.
2. Wysoka konwersja – potencjalny Klient wprowadzający do wyszukiwarki frazę z długiego ogona jest w dużym stopniu nastawiony na sprzedaż, co przedkłada się na maksymalne skrócenie czasu, wymaganego do zwrotu wydatków na pozycjonowanie.
- Kompleksowa analiza domeny
- Optymalizacja produktów w cenie
- Stabilny wzrost pozycji i ruchu
- Skalowalny wzrost sprzedaży
- Pełne raportowanie prac
- Proste umowy bez „króczków”
Masz pytania?
Nie pozwól, by pozostały bez odpowiedzi.
Skontaktuj się z nami!