Zakupy Google

Google Zakupy to usługa pozwalająca użytkownikom na porównywanie produktów pochodzących od różnych sprzedawców. Wcześniej znana była jako Google Products lub Google Product Search. Początkowo wyświetlała produkty zupełnie za darmo i zarabiała tylko na reklamach AdWords.
Google Zakupy ustala stawki na poziomie produktów i według ich kategorii. Podbijanie stawek możliwe jest poprzez konto AdWords, a inne dane przesyłane są poprzez konto Google Merchant Center. Platforma oparta jest na modelu CPC (cosr per click), nie ma jednak minimalnej stawki CPC. Dlatego też Zakupy Google ustalają ranking według stawek, co oznacza, że im większa stawka zostanie przeznaczona na promocję, tym większa szansa na wyprzedzenie konkurencji. Ponadto ranking ustalany jest tez na podstawie algorytmu Zakupów Google oraz dopasowania produktów do zapytania.

Google Merchant

Usługa Zakupów Google skierowana jest przede wszystkim do właścicieli sklepów internetowych. Pozwala im na promowanie konkretnych produktów. Internauci otrzymują od razu fotografie interesujących ich produktów wraz z cenami i to z kilku różnych sklepów. Takie rozwiązanie znacznie wpływa na CTR reklam oraz na konwersję w samym sklepie. Dzięki temu zauważyć można, że wielu klientów patrzy przede wszystkim na cenę. Google Zakupy zmusza więc pośrednio sprzedających do obniżenia swoich cen, to bowiem najlepszy sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji.

0
%

Właśnie taki procent wszystkich klientów poszukuje informacji na temat produktów przed zakupem

0
%

Internautów skupia swoją uwagę na ofertach ze zdjęciem bardziej, niż na ofercie tekstowej

0
%

Internautów korzystających z wyszukiwarek celem zdobycia wiedzy, miejsc zakupu czy opinii, korzysta z wyszukiwarki Google.

Narzędzie Google Zakupy generuje dużo wyświetleń i kliknięć. Po przemyślanym wyborze produktów może więc stanowić doskonały sposób na reklamę w Google. To dobra alternatywa dla klasycznej reklamy tekstowej, która może podnieść sprzedaż sklepu internetowego. Umiejętne wykorzystanie Google Merchant może przynieść całkiem nowy kanał sprzedaży dla sklepu i znacząco zwiększyć sprzedaż.

  • Analiza produktów i konkurencji
  • Ciągła optymalizacja budżetu
  • Stabilny wzrost ruchu i sprzedaży
  • Raportowanie działań
  • Doświadczeni specjaliści
  • Umowa bez kruczków prawnych
Chcesz wiedzieć więcej?
Masz pytania?
Nie pozwól, by pozostały bez odpowiedzi.
Skontaktuj się z nami!